" حمایت از کالای ایرانی "                       

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
 
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > حرکت در مسیر هدفمند شدن آموزشهای فنی وحرفه ای در اولویت قرار دارد


نسخه چاپي  ارسال به دوست

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه:
حرکت در مسیر هدفمند شدن آموزشهای فنی وحرفه ای در اولویت قرار دارد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه آموزشهای فنی و مهارتی را عنصری توانمند برای توسعه کارآفرینی برشمرد و گفت: هدفمند شدن آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیاز بازار کار بسیار حائز اهمیت است و در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

یاور محمدی در نشست روسای ستادی و مراکز آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه از ارتقا و توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در استان خبر داد و گفت : ما تلاش داریم تا بتوانیم آموزش‌های مهارتی را در حوزه‌های کمی و کیفی توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند عامل مهمی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد و همه باید در گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی همکاری نموده تا در انتظار آینده بهتری باشیم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه در جمع روسای ستادی و مراکز این اداره کل به اهمیت آموزشهای بازاریابی و کارآفرینی پرداخت و گفت: در کنار آموزشهای فنی و مهارتی این آموزشها نیز بایستی با جدیت بیشتری به مهارت آموزان ارائه شود.

محمدی اظهارداشت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در جهت دهی کارآفرینان و افراد دارای استعداد کارآفرینی به سوی کارهای مولد و زودبازده و فعالیتهای اقتصادی مورد نیاز جامعه نقش موثری دارند و آموزش ها و انتقال فن و حرفه و مهارت به فراگیران توسط  این مراکز می تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کرده، یا کارآیی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد.

وی با تاکید بر روند اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان  با اشاره به نقش مهم مهارت‌افزایی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد اظهار داشت: رویکرد طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش مهارتی و نیز استفاده از ظرفیت‌های آموزشی موجود در کارگاه‌ها و توسعه و تنوع الگوهای آموزشی است.

محمدی با توجه به ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان کشور و عملیاتی شدن برنامه‌های اشتغال و بازار کار و جایگاه و اهمیت مهارت آموزی کارجویان گفت: اجرای این طرح می‌تواند نقش به‌سزایی در افزایش سطح مهارت کاری آنان داشته و زمینه جذب مهارت آموختگان را در بازار کار کشور فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته به علت مشکلات آئین نامه ای و قوانین اجرایی از یکهزار و 220 تعهد مهارت آموزی در استان 243 مورد آن محقق شد این در حالی است که در 6ماهه نخست امسال این رقم به 900مورد ارتقاء پیدا نمود.

وی تاکید کرد: روسای مراکز شهرستانهای تابعه، نشست با روسای ادارات صنعت ،معدن و تجارت شهرستان و اصناف با بیان اینکه صنایع و صنوف ظرفیت های بسیار خوبی در جهت توسعه مهارت آموزی در راستای بکارگیری کارآموزان در جهت اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی دارند را به عنوان اولویت های کاری مرکز پیگیری نمایند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه یکی از اهداف و برنامه های آتی این اداره کل را تولید و درآمدزایی از طریق رشته های آموزشی مراکز و آموزشهای سفارشی و درآمدزا عنوان کرد.

محمدی با بیان این مطلب افزود: استفاده از توان و ظرفیت مهارت آموزان در امر تولید، درآمدزایی، اشتغالزایی و ایجاد روحیه خودباوری از مهم‌ترین اهداف مراکز آموزش فنی وحرفه ای در سال جاری است.

وی آموزش مهارت‌های شغلی در بین سطوح تحصیلی را در جهت کارآمد کردن افراد بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تحقق این امر متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان پنجه های کارآمد است و افراد می‌توانند با آموزش‌های مهارتی در بین سطوح تحصیلی علاوه بر تحصیل در مقاطع بالاتر به اشتغال بپردازند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به این مطلب که امروزه بهینه سازی مصرف انرژی های حامل و بهره گیری از انرژی های پاک به عنوان یکی از سیاست های راهبردی دولت ها مورد تاکید قرار گرفته گفت: حامل های انرژی سرمایه های مهم و ارزشمندی است که باید از آنها حفاظت شده و تحویل نسل های آینده شوند.

محمدی از دیگر برنامه های این اداره کل را ساماندهی اموال منقول و غیرمنقول خواند و گفت: ساماندهی امول از جمله مواردی است که در دستور کار این اداره کل قرارگرفته است.

وی در ادامه به طرح ایران مهارت اشاره کرد و گفت: در این طرح علاوه بر ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، دانش آموزان با مشاغل مختلف آشنا شده و از پشتوانه مناسبی برای تعیین رشته و آینده کاری برخوردار می شوند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: بر اساس این طرح دانش آموزان دوره متوسطه اول تا پایان دوره از 60 ساعت آموزش فنی و حرفه ای بهره مند می شوند و برای انتخاب رشته و ورود به مقطع متوسطه دوم آماده خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که این طرح توسط آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد و با نظارت بخش دولتی انجام می شود گفت: آموزش مهارت ها، شناسایی و استعدادهای دانش آموزان پایه هفتم تا نهم متوسطه اول از اهداف طرح ایران مهارت است.

محمدی به بازرسی های بعمل آمده از برخی از مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان در حوزه های مختلف مالی، آموزش و... اشاره کرد و گفت: این بازرسی ها درجهت رفع نواقص و تقویت نقاط قوت است وانتظار می رود مراکز تعامل مناسبی در این خصوص داشته باشند.

وی گفت: نظارت بر مراکز مقوله ای است که بی توجهی به آن ارتقا سطح کیفی آموزشها و فعالیتها را ناممکن می کند و باید با بازرسی و نظارت مستمر فرآیند اقدامات صورت گرفته و مهارت آموزی صحیح تا تحقق اشتغال پایدار، آسان تر شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه در پایان با تاکید براین مطلب که به دنبال ارتقاء و رشد بیش از پیش مجموعه هستیم گفت: دراین مسیر تمام تلاش و توان خود را بکارمی گیریم.

 

 










تاریخ درج خبر : سه شنبه ١٧ مهر ١٣٩٧ | ساعت درج خبر : ٠٩:١٦ | تعداد نمایش خبر : 316





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 18311895 | بازديدکنندگان امروز: 39652 | کل بازديدکنندگان: 101516678 | بازديدکنندگان آنلاين: 23 | زمان بارگزاري صفحه: 0.3760 ثانيه